A well-designed corporate tax strategy ensures tax-related security as well as tax-related predictability and stability in the business.

What can your company gain?

Thanks to a tax strategy, a company is able to implement its tax policy safely, i.e. in a planned, transparent and predictable way; not only does such a tax strategy have a significant impact on the good perception of a taxpayer by tax authorities, but also, in the long run, on the company’s financial condition and results as well as its standing on the market.

From January 1, 2021, the Corporate Income Tax Act (hereinafter: the CIT Act) obliged the following entities to prepare and publish information on the tax strategy applied:

  • CIT taxpayers with revenues exceeding EUR 50 million in the tax year,
  • tax capital groups regardless of the amount of revenues

The CIT amendment act does not provide for any specific transitional regulations, therefore taxpayers are required to prepare and publish a tax strategy for 2020 by December 31, 2021.

What should you focus on?

Secure and confident application of tax regulations in your business is definitely the most vital issue. Amendments to such provisions pose many risks to businesses. No wonder that management boards of companies are concerned not only about the security and future of the businesses they manage, but also about their personal security exposed to risk due to any potential fines, penal and fiscal penalties, and even criminal sanctions for them.

How do we help develop a corporate tax strategy?

  1. We analyse the business in terms of relevant tax consequences.
  2. We develop tax strategy for individual types of taxes.
  3. We develop a tax procedure regarding the due diligence process and approval of counterparties and the management of the related information and documentation flow.
  4. We conduct preparation training courses for taxpayers.

Quick contact 1/3

If you have any questions or concerns - please contact us. We will reply or call you back after reading the content of the form.

Administratorem Pani/Pana danych osobowych, w zależności od przedmiotu zapytania ofertowego, będzie PKF Consult Sp. z o.o. Sp. k., PKF BPO Sadowska – Malczewska Sp. z o.o. Sp. k., PKF Tax&Legal Chamera Orczykowski Sp. k. lub Consult Sp. z o.o., wszystkie z siedzibą przy ul. Orzyckiej 6/1B, 02-695 Warszawa. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu obsługi zapytania ofertowego stanowiącego przedmiot uzupełnionego formularza. Uzupełnienie informacji oznaczonych jako fakultatywne stanowi zgodę na przetwarzanie Pani / Pana danych osobowych, wyrażoną poprzez jednoznaczną czynność potwierdzającą. Zgodę można wycofać w dowolnym czasie. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania dokonanego przed jej wycofaniem. Dla celów dowodowych Administrator prosi o wycofywanie zgody drogą pisemną na adres siedziby Spółki lub elektroniczną pod adres iod@pkfpolska.pl.Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym o przysługujących Pani / Panu prawach oraz o danych kontaktowych Administratorów, znajduje się w naszej Polityce Prywatności.